Toimitusehdot


4K SKYXPERIENCE -verkkokaupan tuotteita myy Aviastar Helsinki Oy, y-tunnus 2265820-9. Myymme palveluja internetissä yksityishenkilöille ja yrityksille Suomeen ja EU-alueelle. Hyppyjen hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja postikulujen muutoksiin.

1    Tilaaminen, tilausvahvistus ja ennakkomaksu

Tandemhypyt tilataan internetin välityksellä osoitteesta www.4k.fi nettikaupan kautta kautta. Kaikki tilaukset vahvistetaan tilausvahvistuksella, jossa ilmoitetaan tilatut palvelut, tilauksen hinta, toimitusaika sekä toimituskulut. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä.

Merkitse viestikenttään hyppääjän nimi. Asiakkaan varauskalenterista varaama toimitusaika tarkennetaan vasta, kun ennakkomaksun lasku on maksettu. Toimitusaika vahvistetaan asiakkaalle erikseen, asiakkaan varaama aika ei välttämättä ole aika jolloin hyppy pystytään toteuttamaan. Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin. Tandemhyppymatkustajan on oltava täyttänyt 15 vuotta. Alaikäisten huoltajan on annettava suotumuksensa hyppäämiseen ja osallistuttava maakoulutukseen.

2    Toimitusaika

Asiakas valitsee itselleen sopivan ajan ja päivän kalenterissa vapaina olevista ajoista. Toimitusaika on se kellonaika, kun asiakkaan on oltava paikalla. Koska laskuvarjohyppylennot tapahtuvat harrasteilmailun viitekehyksessä ja näkölentosääntöjen mukaisesti, käytössämme olevaa ilmatilaa rajoitetaan toisinaan Finavia Oyj:n toimesta.

Toisinaan hyppyaikoja joudutaan muuttamaan myös muista syistä. Ehdotamme aina uutta aikaa ja pyrimme järjestämään uuden hyppyajan sangen joustavasti. Mikäli uusi aika ei useista yrityksistä huolimatta ole asiakkaalle sovelias, palautamme asiakkaan maksamat varat pois lukien varausmaksun, joka jää yhtiölle kaikissa tapauksissa.

Toisinaan useista syistä johtuen joudumme myös vaihtamaan hyppypaikkaa. Kyseeseen tulevat kaikki Etelä-Suomen alueella sijaitsevat lentoasemat. Mikäli joudumme jostain syystä muuttamaan lentopaikkaa, tiedotamme asiasta asiakkaita mahdollisimman nopeasti. Jos siirto ei sovi asiakkaalle, toimimme samoin kuin jos joudumme muuttamaan hyppyaikaa.

3    Lahjakortit

Postitamme lahjakortit yleensä kahden viikon sisällä maksusta. Lahjakortin saaja voi valita toimitusaikansa varauskalenterista. Lahjakortit ovat voimassa aina hyppykauden kerrallaan seuraavasti: Aikaisintaan 1.10 ostettu lahjakortti kelpaa hypylle joka suoritetaan viimeistään 30.9 seuraavaa vuotta. Paras tandemkausi ajoittuu touko-elokuun ajalle. Talviaikaan voimme toimittaa ainoastaan ennalta sovittuja ja yksittäisiä hyppyjä.

4    Vaihto- ja palautusehdot

Tarkista varauksesi huolella. Asiakkaalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus. Palautus ei kuitenkaan koske ennakkomaksua. Ennakkomaksua ei makseta takaisin muuten kuin painavien syiden perusteella. Lahjakortteja ei lunasteta takaisin eikä 4K korvaa tuhoutunutta tai hukkunutta lahjakorttia. Lahjakortin voi käyttää myös joku muu kuin alkuperäinen lahjan saaja.

Mikäli joudut perumaan tai siirtämään hyppyaikasi, ilmoita siitä vähintään 5 päivää ennen hyppyaikaasi! Peruuttamattomista varauksista laskutetaan 50% hypyn hinnasta tai katsotaan lahjakortilla varattu hyppy tehdyksi, jos peruutus tapahtuu alle 5 päivää ennen hyppypäivää.. Jos perut hypyn alle 24 tuntia ennen hyppyaikaa, me veloitamme koko hypyn hinnan peruutuksesta tai siirrosta huolimatta. Ainoastaan lääkärintodistuksella voi peruuttaa/siirtää alle 24 tuntia ennen hyppyä, koska muuten laskutamme koko hypyn hinnan.

5    Ongelmatilanteet toimituksessa

Sää

Toimitus on riippuvainen säästä. Nyrkkisääntönä voidaan pitää sitä, että jos taivas näkyy eikä tuuli ole yli 8 m/s, hyppy voidaan suorittaa. Kuitenkin lentokoneen kapteeni tekee päätöksen lentämisestä ja hyppymestari hypystä. Jos hyppyä ei voida turvallisesti suorittaa, asiakkaan kanssa sovitaan ensisijaisesti uusi aika.

Ilmatila

Muun kaupallisen liikenteen lmatilan tarve säätelee jossain määrin SKYXPERIENCE toimituksia. SKYXPERIENCE ja Finavia ovat sopineet ilmatilan käytöstä, mutta odottamattomien tilanteiden varalta pidätetään oikeus siirtää toimituksia, mikäli ilmatila on varattuna. Jos hyppyä ei voida ilmatilavarauksen vuoksi suorittaa, asiakkaan kanssa sovitaan ensisijaisesti uusi aika.

6   Kuvaus

Asiakas voi valita hyppyynsä kuvauksen. Joskus kuitenkin kamera vikaantuu tai videota hypystä ei muusta teknisestä syystä pystytä toimittamaan. Tällöin asiakkaalle hyvitetään 15€ hyppyhinnasta jälkikäteen. Vaihtoehtoisesti asiakkaalle voi hypätä uudestaan ja saada hypystään 90€ alennuksen.

Taiteelliset arvot eivät ole reklamointiperuste.

7   Muuta

Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin. SKYXPERIENCE pitää yllä asiakasrekisteriä. Tarkemmat tiedot rekisteristä ovat rekisteriselosteessa.

4K SKYXPERIENCE käsittelee kaikki asiakastiedot täysin luottamuksellisesti. 4K SKYXPERIENCE sitoutuu olemaan luovuttamatta asiakastietoja kolmannelle osapuolelle.